-بُرش امدادی Relief Cut چیست؟

-مهمترین هدف ما هنگام استفاده از تجهیزات هیدرولیک ایجاد فضای لازم برای عملیات امداد و خروج فردمصدوم است.پس باید توانایی تشخیص نقاط مستحکم و ضعیف بدنه یا شاسی خودرو را داشته باشیم.
▪️-بُرش امدادی Relief Cut چیست؟
 
▪️-مهمترین هدف ما هنگام استفاده از تجهیزات هیدرولیک ایجاد فضای لازم برای عملیات امداد و خروج فردمصدوم است.پس باید توانایی تشخیص نقاط مستحکم و ضعیف بدنه یا شاسی  خودرو را داشته باشیم.
 
▪️-تجربه به مانشان داده است که تلاش برای انجام تکنیک داش رول،بدون یک برش امدادی در پایین‌ترین قسمت ستون A معمولا موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
 
▪️-زیرا این ناحیه از داشبورد استحکام بیشتری نسبت به انتهای ستون B دارد. بنابراین نیروی اعمال شده جک هیدرولیک به سمت پایه ستون B منتقل میشودوباعث تغییر شکل یا پاره شدن آن خواهد شد،بدون اینکه جابجایی در سمت داشبورد رخ دهد.
 
▪️-با یک برش امدادی،استحکام ناحیه داشبورد را تضعیف می‌کنیم.این باعث خواهد شدکه پایه ستون B توانایی تحمل نیروی جک هیدرولیک را داشته و تمام قدرت برای جابجایی داشبورد بکار رود.
 
▪️▪️-بُرش امدادی(Relief cut)یعنی تضعیف(از بین بردن)استحکام قسمتی از بدنه یا شاسی.
 
▪️-در خودروهای جدید که از طراحی بدنه پیشرفته تری برخوردار هستند،ممکن است در مواردی نیاز به ایجاد چندین برش امدادی باشد.

 

مشاهده ۵۹
/
۱۴۰۱/۱۰/۰۴- ۰۸:۲۶
/
0
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است