سه شنبه 05 مهر 1401

امدادرسانی پدر و پسر نجاتگر در درمانگاه های کربلای معلی

مهروزی و انسانیت دو محور در هم تنیده در ذات نجاتگرانی است که این روزها جز خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام تنها برای رضایت خدا و رضایت قلبی مردم، چیزی نمی‌خواهند و لذت شیرین این خدمت را با هیچ چیز در این دنیا عوض نمی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید رضا تدین یکی از نجاتگران استان تهران حدود یک هفته در درمانگاه های کربلا مشغول امدادرسانی است و  از سال ۹۱ هر سال در مراسم اربعین حضور دارد و به زائران سیدالشهدا خدمت می کند.
 
کار اصلی او در درمانگاه امدادرسانی است ولی خارج از شیفت کاری در قسمت پذیرش و انتظامات درمانگاه به دیگر همکارانش کمک می کند و تقریبا بدون استراحت کافی این روزها سخت مشغول فعالیت است.
 
او به همراه فرزندش که یکی از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران است به کربلا اعزام شده و می گوید پسرش سالهاست در انتظار تشرف به کربلا بوده و امسال پس از کلی نذر و نیاز بالاخره قرعه به نامش درآمد و با افتخار جزو خادمان حسینی شد و اکنون در قسمت اورژانس پانسمان پاهای تاول زده را انجام می دهد. 
 
طی روزهای خدمتش در کربلای معلی خاطرات تلخ و شیرین زیادی را ثبت کرده بود که مهم ترین و شیرین ترین آنها را تولد یک نوزاد عراقی در درمانگاه بوده و از حال و هوای آن لحظه و حس خوب آغاز یک زندگی آن هم در این ایام برایمان گفت. 
 
خوشبختانه تیم اعزامی از پزشک و پرستاران تا نجاتگران بسیار قوی و منسجم عمل کرده و همواره در کار خیر فاستبقوا الخیرات هستند و بدون هیچ چشم داشتی از یکدیگر پیشی گرفته و هر کدام از دیگری مشتاق تر و با انگیزی بیشتری کار می کند.
 
او از رسالت کار امدادگری می گوید که با علاقه قلبی همواره انسان دوستی را سرمشق زندگی اش قرار داده و تا کنون از خدمت رسانی به مردم در هیچ جایگاه و وظیفه ای خسته نشده و هر سال قوی تر و مشتاق تر به کارش ادامه می دهد.
 
او با توجه به عمده ترین  مشکلات مراجعین در درمانگاه توصیه می کند از خوردن نوشیدنی های باز جدا خودداری شود و در تجمعات حتما از ماسک استفاده کنند تا از خود در برابر آلودگی های موجود و مشکلات احتمالی محافظت کنند.
 
 
تمام قد آماده برای خدمت و تسکین آلام زائران
 
سید امیرحسین تدین یکی از نجاتگران جمعیت هلال احمر است که برای اولین بار به کربلا سفر کرده و در این سفر توفیق خادمی زائران را داشته است. 
 
او از شوق و ذوق خدمت به زائران برایمان گفت که در این راه خستگی معنایی نداشته و همه یکسان با تمام توان و انرژی مضاعف در خدمت مردم بوده و جهت تسکین آلام زائران تمام تلاش خود را بکار گرفته اند. 
 
او از ابتدای حضورش در بخش اورژانس مشغول انجام پانسمان و گرفتن نوار قلب بوده و تمامی امور مربوط به فوریت های پزشکی را پس از دستور پزشک انجام می دهند. 
 
لبخند رضایت مردم با هر نژاد و ملیتی پس از دریافت خدمات امدادی و درمانی یکی از مهمترین انگیزه های خدمت رسانی این دو عزیز است که برای به دست آوردنش خدمت صادقانه را سر لوحه این امر قرار داده اند. 
 
داشتن کفش و لباس مناسب و همچنین به همراه داشتن ملزومات سفر به خصوص داروهای مورد نیاز و خاص افراد بیمار را به زائران توصیه کرده تا  شاهد کاهش دردمندی زائران آن هم در یک کشور غریب باشیم‌.
کلمات کلیدی
محمد اینانلو روابط عمومی
تهیه کننده:

محمد اینانلو روابط عمومی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *